|
Вы находитесь в режиме просмотра. Для участия в дискуссиях клуба вам необходимо зарегистрироваться (если вы этого не сделали) и войти в систему.
|
|
А вот так - на глаз :)(+)
Отправлено: Goldhead 15.02.2005 в 19:54
|
---
Install and solder R4 and R7 (2.49K, red-yellow-white-brown-brown).
Note: these are the two resistors that can be changed for use with different coolant (R7) and air temperature (R4) sensors. The 2.49K values are for the standard GM sensors (#12146312). If you want to use other resistors, you can either change the transfer-function files in the ECU processor (requires reprogramming the flash on the processor), or switching these resistors and using the current transfer function in the ECU, which is easier in many cases. Also, you can mix and match sensor types between air and coolant (e.g., use a Ford for air and a GM for coolant). Here is a chart of different sensor and corresponding resistor type:
Sensor Type Resistor
GM 2.49K (supplied)
Ford 22K
Bosch 2.2K to 7K, depending on type
In general to avoid changing the tables in the controller code, the bias resistor should have a value equivalent to the that of the thermistor sensor when it is at 81° Fahrenheit.
---
Пперевожу нипатецки:
Стандартное сопротивление - 2.49кОм у R7 & R4 для (соответственно) датчика температуры дрыгла и воздуха.
Сопротивление 2.49 кОм подобрано под датчик GM (нумбер прилагаиццо).
Если пользуюццо другие датчики типо (не GM) предлагаиццо 2 варианта:
1. Поменять паршыуку проца нах под свой тип датчика
2. Поменять резистор так, штоппы подвинуть характеристику воткнутово датчика к датчику GM таким образом, штоппы сопротивление на 81-м градусе фаренгейта тваво датчика с тваим резистором соответствовато датчику GM нипатецки
Нипарься, нам проще будет в паршыуке поправить данные ИМХО. Хотя нада характеристику этаво GM датчика найти и прокурить.
Успехов,
Konstantin |
|
|
|